QUEST-CLC

QUalitative & Effectiveness study to Select optimal Treatment - for CLuster-C personality disorders

Onderzoeksteam

Kernteam

Iuno Groot, MSc.

Iuno Groot is werkzaam als promovenda aan de Universiteit van Amsterdam binnen het QUEST-CLC onderzoek. Zij zal zich bezighouden met de (kosten)effectiviteit van de verschillende behandelingen. Daarnaast zal zij middels een kwalitatieve studie onderzoeken wat ervaringen van cliënten en behandelaars zijn zodat dit meegenomen kan worden voor toekomstige therapieën.

Anne-Sophie Venhuizen is ook promovenda aan de Universiteit van Amsterdam. Voor het QUEST-CLC onderzoek zal zij zich bezighouden met de vraag of er bepaalde voorspellers zijn van behandeleffectiviteit voor mensen met een cluster-C persoonlijkheidsstoornis. Ook zal zij onderzoeken welke combinatie van cliëntkenmerken voorspelt wie beter af is bij welke therapie, en hoe deze kennis middels een app in de klinische praktijk te implementeren.

Anne-Sophie Venhuizen, MSc.

prof. Dr. Arnoud Arntz

Arnoud Arntz is hoofdonderzoeker en initiatiefnemer van de QUEST-CLC studie. Arnoud is hoogleraar klinische psychologie bij de Universiteit van Amsterdam waar zijn onderzoek zich focust op persoonlijkheidsstoornissen, angst- en stemmingsstoornissen en trauma. Hiermee heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en validatie van nieuwe behandelmethodes. Daarnaast is hij werkzaam bij PsyQ Amsterdam als klinisch psycholoog.

Nathan Bachrach is de tweede hoofdonderzoeker en initiatiefnemer van de QUEST-CLC studie. Vanuit GGZ Oost Brabant is Nathan werkzaam als klinisch psycholoog en programmaleider persoonlijkheidsstoornissen en hoofd van de onderzoekslijn persoonlijkheid en trauma. Daarnaast is hij werkzaam als supervisor gedragstherapie en schematherapie en fungeert hij als waarnemend hoofdopleider van de BIG opleiding tot GZ-psycholoog bij de RINO.

Nathan Bachrach, PhD

Study Board

prof. mr. dr. Silvia Evers

Silvia Evers is hoogleraar Public Health Technology Assessment aan de Universiteit Maastricht (UM). Daarnaast werkt ze sinds 2013 bij het Trimbos Instituut. Ze is betrokken bij de QUEST-CLC  studie voor de gezondheidseconomische analyse.

dr. Raoul Grasman

Raoul Grasman is als statisticus betrokken bij de QUEST-CLC studie. Raoul is universitair docent data science en statistiek bij de Universiteit van Amsterdam, waar zijn onderzoek zich richt op de ontwikkeling van statistische en machine learning methoden voor de brein- en cognitiewetenschappen. Daarnaast is hij werkzaam als data science consultant voor onderzoekers.

dr. Mascha Nuijten

Ik ben Mascha Nuijten, werkzaam als GZ-psycholoog bij PsyQ Utrecht. In 2017 ben ik zelf gepromoveerd, waardoor ik zowel veel affiniteit heb met behandeling als met onderzoek. Ik ben dan ook betrokken bij dit onderzoek als onderzoekscoördinator en individueel schematherapeut.

Hinde de Lange

Mijn naam is Hinde de Lange. Ik ben als Klinisch Psycholoog werkzaam bij Emergis en coördineer het QUEST-CLC onderzoek binnen onze instelling.

Natascha Maijs

Hoi mijn naam is Natascha. Ik ben een ervaringsdeskundige op het gebied van onder andere schematherapie voor cluster-C persoonlijkheidsstoornis.

Bregje de Moor

Mijn naam is Bregje de Moor, klinisch psycholoog/psychotherapeut. Ik vertegenwoordig de rol van onderzoeks- coördinator van de locatie Land van Cuijk van Ggz Oost Brabant.

dr. Joël van Aalderen

Mijn naam is Joël van Aalderen en ik werk als klinisch psycholoog bij PsyQ Utrecht, zorgprogramma persoonlijkheidsstoornissen. Samen met Mascha Nuijten coördineer ik in Utrecht het onderzoek. Ik vind het leuk om betrokken te zijn bij dit onderzoek en zo bij te dragen aan het verder ontwikkelen van behandelingen.

Elvan Tutkun

Mijn naam is Elvan Tutkun. Ik ben als GZ-psycholoog en in opleiding tot psychotherapeut werkzaam bij PsyQ Zaandam en coördineer het QUEST-CLC onderzoek binnen onze instelling.

Kasper Nikkels

Op de locatie PsyQ Amsterdam coördineer ik het QUEST-CLC onderzoek. Ik ben GZ-psycholoog en in opleiding tot Klinisch Psycholoog en ik ben een groot voorstander van het doen van wetenschappelijk onderzoek. Want goed onderzoek draagt bij aan de kwaliteit van de zorg.

Petra Frets

Mijn naam is Petra Frets, en ik ben de sitecoördinator van Quest-CLC bij PsyQ Rotterdam. Als behandelaar ben ik betrokken bij het Cluster C onderzoek (groepsbehandelaar en individueel behandelaar). Ik vind het heel belangrijk dat er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan naar werkzame behandelingen voor clienten met Cluster C persoonlijkheidsproblematiek, een vergeten groep. Ik ben blij dat ik een steentje kan bijdragen aan dit onderzoek. Ik begeleid, als gepromoveerd klinisch psycholoog, GIOS-sen op onze afdeling bij hun wetenschappelijke onderzoek. Ik vind het heel leuk om betrokken te zijn bij wetenschappelijk onderzoek.

Fatima Jegíc

Ik ben Fatima Jegić, GZ-psycholoog bij IPGGZ en ik ben site-coördinator voor locatie Veendam binnen dit onderzoek. Binnen onze organisatie doen we met een groep enthousiaste behandelaren mee aan deze studie en leveren zo een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek. Ik ben heel benieuwd wat het ons uiteindelijk gaat leren over behandelingen voor cluster C problematiek.

Schuiven naar boven